A Déli Városkapu Program keretében a jelenleg rozsdaövezeti területen épülhet fel a Diákváros, valamint itt kaphat helyet a Fudan Egyetem is.
Legutóbbi
Hírek
Érdekelnek a legújabb Magyarországon történt érdekes fejlemények? Szeretnél naprakész lenni Budapest aktualitásairól? Itt megtalálod az összes hírt, ami az oldalon megjelent.
Megjelent a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának határozata, melynek értelmében a Kormány vállalja át a rakpartok fejlesztését a Fővárosi Önkormányzattól. Az előkészítési munkálatokat a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) valósítja meg a Kormány finanszírozásában.
A Hello Wood tervezői csapatának javaslata alapján a lombkoronasétány a Normafa természeti értékeinek védelmét hirdető tanösvénnyé válik. Élményt adó oktatópontokként hívják fel a figyelmet a klímaváltozás által veszélybe került őshonos fafajokra, mint a bükk, a kőris, a tölgy, a gyertyán, a hárs, a juhar és a vadcseresznye
Jelentős fejlesztésen megy keresztül a budapesti vasút a következő két évtizedben, amely keretén belül fejlesztik a Déli körvasutat, új szerelvényekkel újítják meg az előregedő járműparkot, egységes jegyrendszert vezetnek be, elkészítik a Déli és Nyugati pályaudvarokat összekötő vasúti alagút megvalósíthatósági terveit, valamint összekapcsolják a csepeli-ráckevei héveket.
Napjainkban a Római-part a „dolce vita” életérzésről szól és egyre inkább kezdi visszanyerni a 19-20. században betöltött jelentőségét és szerepét.
Nagy Eszter, a Koppenhágai Egyetem tájépítész szakos hallgatója, a Szent Gellért Rakpart gyalogosbarát átalakításáról írta várostervezési diplomamunkáját, melynek rövidített magyarnyelvű változatát mutatjuk be.
A kormány döntése alapján a Várkapitányság építi vissza a budai Várban a Magyar Nemzeti Levéltár épületének tornyát, valamint azt az épületszárnyat, amely az első világháborút követő időszakban nem készülhetett el.
A Budapest Unseen fotósorozat új, szokatlan, ugyanakkor rendkívül érdekes módon mutatja be a várost, és az épületek közt foltokban megjelenő növényzetet.
Pénteken jelent meg az a kormányrendelet, amelynek értelmében számos budapesti és vidéki épület kaphatja vissza a világháború következtében eltűnt tetődíszeit és kupoláit.
Milyen lehetőségek elé néz a Nyugati tér forgalma? Valóban olyan a tér, mint egy méhkas, ha belenyúlunk, akkor megbolygatjuk az egész fővárosi közlekedést? Létezik-e egyáltalán működőképes modell a főváros egyik legforgalmasabb csomópontjának átalakítására?
Felröppent a hír, miszerint gyalogos övezetté válik az Andrássy út egyik szervizútja a Vörösmarty és a Rózsa utca között. Az autók várhatóan október végéig adják át helyüket a gyalogosoknak, bicikliseknek
A Déli összekötő vasúti híd innovatív projektje a jelenlegi vasúthálózat kapacitásának növelése és a modernizáció érdekében jött létre