A Kormány vállalja át a rakpartok fejlesztését

Megjelent a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának határozata, melynek értelmében a Kormány vállalja át a rakpartok fejlesztését a Fővárosi Önkormányzattól. Az előkészítési munkálatokat a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) valósítja meg a Kormány finanszírozásában – tette közzé Facebook bejegyzésben Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója.

Habár a rakparti szakaszok revitalizálására irányuló tervek már több mint két éve rendelkezésre állnak, előrelépés mégsem történt az elmúlt időszakban, így a munkálatok sem kezdődtek meg. A tegnapi határozat értelmében most a BFK veheti át a feladatokat és készítheti el az új kivitelezési terveket, melyeknél a két és fél évvel ezelőtti koncepciókra alapoznak, azonban számos szakaszon további előkészítési és tervezési feladatok valósulnak meg.

Korábbi terv a pesti rakpart megújítására.

A rakpartok fejlesztése az FKT határozata szerint a következő elemekre terjed ki:

1. A pesti alsó rakpart humanizálása, új sétány, új közterek, új zöldfelületek létrehozása végig a Kossuth Lajos tértől a Bálnáig, a korábbi tervpályázat eredményei és a korábban elkészült tervek szerint.

Korábbi terv a pesti rakpart megújítására.
Korábbi terv a pesti rakpart megújítására.
Korábbi terv a pesti rakpart megújítására.
Korábbi terv a pesti rakpart megújítására.

2. Megújul a Lánchíd pesti hídfője, a Széchenyi István tér, eltűnik a közúti körforgalom, az autók helyét új köztér veszi át a Magyar Tudományos Akadémia előtt, a Lánchíd és a József Attila utca közötti forgalom a tér megkerülése nélkül haladhat majd mindkét irányban a tér déli oldalán.

3. A Belgrád rakparti szakaszon a 2-es villamos pályája is megújul és az alsó és felső rakpart forgalma egyesül, szimmetrikus új közúti elrendezés jön létre, villamossal középen.

Korábbi terv a pesti rakpart megújítására.

4. A BKK korábbi tervei szerint újul meg a Közraktár utca, irányhelyes kerékpársávokkal, ezáltal mentesítve a Bálna előtti sétányt és a Nehru partot a kerékpáros forgalomtól.

5. A Közraktár utcától délre a H6-os és H7-es hévek fejlesztésével összefüggően csatlakozik a rakparti sétányhoz: az új Boráros téri hév-állomás fejlesztésével megújul és gyalogosbarátabb, zöldebb lesz a Boráros tér, jelentősen csökken a közutak és a buszvégállomás által elfoglalt terület. A hév tervezett föld alá helyezésével a Petőfi hídtól délre folytatódhat a rakparti sétány a vágányok helyén a Művészetek Palotájáig. Onnan tovább pedig az új Atlétikai Központ környezetében a Kormány és a IX. kerület polgármestere között létrejött megállapodás szerint megvalósítandó új közpark és rakparti sétány folytatódik majd. Ezek az elemek mind tervezés alatt állnak a BFK megbízásából jelenleg is – olvasható Vitézy Dávid bejegyzésében.

Lombkorona-tanösvény épül a Normafán

A Hello Wood tervezői csapatának javaslata alapján a lombkoronasétány a Normafa természeti értékeinek védelmét hirdető tanösvénnyé válik. Élményt adó oktatópontokként hívják fel a figyelmet a klímaváltozás által veszélybe került őshonos fafajokra, mint a bükk, a kőris, a tölgy, a gyertyán, a hárs, a juhar és a vadcseresznye

Elkészült az átfogó vasútfejlesztési stratégia – BAVS2040

Jelentős fejlesztésen megy keresztül a budapesti vasút a következő két évtizedben, amely keretén belül fejlesztik a Déli körvasutat, új szerelvényekkel újítják meg az előregedő járműparkot, egységes jegyrendszert vezetnek be, elkészítik a Déli és Nyugati pályaudvarokat összekötő vasúti alagút megvalósíthatósági terveit, valamint összekapcsolják a csepeli-ráckevei héveket.

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Bővebben.